Midsommarhelg 14

Midsommarafton vaknade jag 07.30 men inte av mina katter, dom sov fortfarande =) men vaknade rätt fort då de märkte att jag var uppe.
 
Gav de små mat och gjorde mig själv en kopp te.
Därefter bakade jag tårtbotten till midsommartårtan, och så bakade jag även en lökpaj för midsommarlunchen/middagen.
 
Tårtan blev en egen specialare.
Gjorde botten som en rulltårta, vispade grädde (laktosfri och blandade fyllningen med blandade sommarbär; hallon, blåbär, vinbär och björnbär)
Lager;
1 lager rulltårta,
fyllning,
1 lager marängbotten,
fyllning och
avslutade med rulltårtebotten och sen grädde ovanpå.
Garnering; jordgubbar och små maränger + hallonströssel.
Bild kommer och alla tyckte den var mkt god.
 
Ringde sen min Mor och önskade henne glad midsommar. Sen steg sambo, son och hans sambo upp runt 11 snåret.
Då blev det lite frukost och sen var det bara att fortsätta fixandet.
Pratade även med syster Å som skulle jobba som vanligt. (vilket hon brukar vilja göra storhelger)
 
Snygga till sig lite innan vi skulle sätta oss till bords runt 14.30 då vi valde en mellantid att äta på =)
 
Svärfar anlände runt 14.05 och vi satte oss till bords då potatisen var kokt.
 
Vi njöt av sillar, lax (rökt och gravad) skagenröra, ägg, lökpajen (blev god) tunnbröd, färsk potatis, nubbe (blev 1 för mig i år) gott? nä...inte speciellt.
Vi åt och mumsade och alla blev mätta och belåtna.
 
Sen tog vi en paus och gick ut och spelade boccia/boule (vilket verkar vara desamma?
Iaf så var vi då ut och spelade för att röra på oss. Detta var roligt och alla fick skratta, vilket är positivt (förlänger ju livet)
Efter spelet blev det så kaffe/te och tårta.
 
Efter att allt sen blev avdukat tog vi även en runda med yatzy.
 
Kl. 18.30 vart vi så trötta att vi tog en liten vila på soffan, jag å Malin iaf. grabbarna satt och spelade spel med sina telefoner. Vaknade igen efter en liten slummer. Plockade ur diskmaskinen och svärfar återvände runt 19.30 efter en runda till ngn och lämnade vovven Sally hemma.
 
En ny omgång med boccia spelet och nu tog svärfar sonens plats och sonen lånade min nya kamera och tog några tok roliga bilder. Vi var ute i 2 timmar och spelade. Sen cyklade svärfar hem och vi övriga gick in och såg film.
 
Hansel & Gretel, häxjägarna 2013
Som barn var de nära att dödas av en häxa som de till slut kunde förgöra. Nu, flera år senare, är Hansel och Gretel professionella häxjägare som är ute efter blod och vedergällning. Med sina vapen, styrka och attityd fruktar de ingen – fram tills den dag då de ställs de inför något mycket större än häxor.
 
Var jättebra tycker jag. (alla tyckte den var ok)
 
 
 
Sen sovdagzzzzzzzzzzzz
 
En trevlig midsommar.
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0