Sol, vind och ..serie

Idag söndag är det samma vackra sol som lyser in, obarmhärtigt på smutsiga vinterfönster och en och annan dammtuss som slitit sig. Tempen ligger på -7 på morgonen, så allt har frusit igen.
 
Idag hade jag tänkt sätta om alla innerblommorna, det är en del. Så egentligen skulle jag inte ha tiden att sitta vid bloggen idag. Men det bidde inget av det. Känt mig trött och slö hela dagen. Så blommorna får vänta till nästa helg.
 
 
Min älskade systerdotter Linda fyller 40 år iår, helt sjukt vad snabbt tiden går. Tyckte ju nyss hon fyllde 31...eller...
Det är roligt att få klura vad som ska ges till den stora dagen, och som vanligt är vi alla olika med olika viljor och vet inte vart detta landar =) Blir spännande och se om vi kan komma överens allihopa som nu vill uppvakta.
Dock ingen fara, present kommer det iaf att bli, på ett eller annat sätt.
 
Får se om Ajas bebis kommer den 8:e eller om hon kommer den 9:e på kusin Lindas 40 års dag =)
 
 
Så idag blev det bokläsning, både en stund på altan och en stund i soffan. Sen lyssnade jag på ljudbok en timme.
Lagade sen köttfärssås och pasta till mig å sambo. (Quorn färs till mig)
 
Svärfar kom förbi en stund och drack kaffe.
Dammsög och torkade golv.
 
Sen har vi sett min älskade serie Vikings. Den är så grymt bra, trots att jag emellanåt kan tycka att det är lite väl mkt blodbad. Men det är ju Vikingar som ska visas.
 
 
Ragnar är som alla andra män, tror han kan äta kakan och ha den kvar. suck.
Tycker dock inte alls om att han "bytt" fru, så den första lämnade honom. Fru två är ingen jag känner sympati med, överhuvudtaget. Visst, han får många söner, men den första sonen åkte och lämnade honom med sin Mor.
 
Brodern Rollo, som förra säsongen svek sin bror har skärpt till sig. Det är ju bra. Han fick leva, tack vare gudarna, enligt tinget.
 
Men mkt händer ständigt. Därför gillar jag denna serie av tuffa, ruffliga män =)
 
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0