Vintern biter sig fast, färgglatt!

-23-28 grader kallt igen under veckan, blev ju en smärre chock efter den långvariga blidan som varit.
 
Idag är det torsdag och ser fram emot helgen, vila och ladda batteri. =) Ganska händelselös helg med andra ord. Tittade på Farmen och blev ändå nöjd över att fikri åkte ut. Löjligt att påstå att han "la" sig, bara för att han skulle blivit såååå besviken då sidor av bondepraktikan försvann innan tävling. Bara att inse, han gled omkring och behövde aldrig visa om han kunde ngt, trodde hans charm med tanterna skulle lösa en fri finalplats. Tack och LOV att han åkte ut iaf.
Alla ens fördommar blev besannade då man såg fikri och zims, mansgrisar från förr...uch!!
Maria har ju också kunnat glida omkring då hon blev i pakt med fikri och zims, men hon slog dock ut både André och Mats i husförhöret, så hon visade iaf att hon hade läst på.
 
 
Lördag, + 2 grader å sol -underbart väder. Och som ni ser blir det ett litet skutt emellan dagarna. Hade lite bloggtorka i torsdags, så det bidde ingenting.
Igår fredag tonade jag håret, meningen var att jag skulle behålla det ljusa i håret, för jag är sjukt läss att hålla på med dessa toningar.
Valde en guldblond förpackning. Och hoppades att det skulle bli ljust och fint...
 
 
Det såg riktigt fint ut på förpackningen, och jag hoppades ju då på en fin ljus nyans.
Vad hände?
 
Hm, eftersom jag är brunett sen födseln så verkar mina strån alltid suga upp mkt färg och då blir det alltid mörkare än jag tänk.
Detta var ett resultat jag ville ha:
 
 
Men det blev så här:
 
 
Väldigt mörkt guldfärgad färg. Ok, inte det fulaste men inte det jag tänkt mig juh.
 
Så, för att lämna mitt hår och dess öde återgår jag till idag.
Vaknade av att Chanti inte gav sig, från kl. 06.30 fram till 07.20 höll hon på att jama, och jama.
Jag försökte nonchalera henne, men nej...gick ju inte. Hon jamar högt, så öronpropparna hjälper inte ens.
 
Till slut blev det en djup suck och jag slängde benen över sängkanten. En lycklig kisse sprang före mot köket med svansen rätt upp och visade matte, -den här vägen är det!
Vid kylen tvärstannar hon och vänder sig mot mig, nu med ett ännu mer uppmanande jamande om maten som finns där. Det går aldrig fort nog för henne att ta ut mat, hälla upp i matskålen. Hon hjälper till med tassen mot påsen -skynda, skynda matte, jag svälter nästan. =D tok kisse.
Sen minsann är jag inte mkt värd. Då struttar hon iväg och lägger sig i klösträdes säng, tvättar sig noggrant och snarkar strax.
 
Jahapp... då blev det koka vatten och gå och yoga istället för min del. Ett kort skönt pass med en meditation på 11 min för balansen i sinnet.
 
 
Pratade med Mor som var lite orolig över att kattvakterna skulle skaffa ny katt, en vuxen som dom funnit på blocket. Så hon oroade sig hur det då skulle gå med lilla Kurre??
Pratade med sonen (kattvakten) och sa att det fanns ju en del att tänka på, då man skaffar en bondkatt som bor på landet. -Att det nog inte är så lätt att göra innekatt av denna. Tyckte att dom borde diskutera sitt beslut lite mer ingående.
Att åka för att titta på en katt, är desamma som att åka och hämta den (likadant för mig, så jag vet) Så därför är det viktigt att innan verkligen prata igenom allt, om, och hur mm. Så det lovade dom att göra.
 
1 timme senare ringde han och meddelade att dom diskuterat ämnet och tagit beslutet att avvakta till sommaren istället.
Bra, då blir Mor nöjd och slipper oroa sig då vi är i Halmstad.
 
Tog hästarna för DD av Mor och promenerade i det fina vädret, med fågelsång och sol till Kalles kiosk och lämnade in hästraden. Var tvungen att gå in på presentaffären och köpa systerdotter en present jag sett där förr, nu kunde jag inte låta bli =)
 
Kruxet är ju att kära L kanske är i Umeå då jag åker till Luleå. Hade ju velat uppvakta både Mor och L, då de båda fyller i April. Även systersons dotter Tilda fyller ju år. Mkt kalas i April.
 
Ser fram emot kursen jag ska gå lördag och söndag, så det blir inte jättemkt att umgås denna helg vid kusten.
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0