Höst söndag

Ja, vädret gav oss sol idag och en temperatur på +8 grader i skuggan.
Min kära kisse väckte mig 05.20 och lyckades få upp mig, då jag inte stod ut med hennes jamande, suck.
Gav mina små älsklingar mat och skyndade sen åter in under täcket.
 
Fick faktiskt sova till 07.00 då började hon igen att jama, ville inte vara ensam uppe hade hon kommit på. I min dröm, drömde jag så in att jag matade henne med en surströmming =9 hehe, jag skar av bakdelen på strömmingen, rensade denna och gav henne i drömmen, men hon fortsatte ändå att jama... vaknade och insåg att hon ingen surströmming fått. Hjärnan e fantastiskt... tokig.
 
Har varit uppe sedan dess, gjorde ett yogapass för att mjuka upp kroppen och en kort meditation. Min förkylning har vänt, skönt! Var orolig att åka på influensa, men drabbades enbart av virus som genom ingefärste och vissa yogaövningar nu faktiskt gett med sig. =) härligt.
 
Idag ska jag hinna städa lite och ut i trädgården en sväng. Tanken var att vi skulle hinna till stugan å städa, men gubben verkar lite krasslig... så jag antar att det blir ingen färd dit.
 
Då jag pratade med Mor idag så hade hon igår varit på en återträff med sitt gamla jobb, hon hade fått många komplimanger som boostat hennes självkänsla =) roligt för henne. Hon vill gärna vara ärtig och fin och nu hade hon fått höra det, så hon var super glad. Dom hade även ätit god mat och pratat många gamla minnen =)
Sen ville hon att jag skulle sätta in henne i byta lägenhetskö... Hon skulle ju aldrig mer flytta, sa hon då hon flyttade dit, men nu har hon efter 3 år ändrat sig.
Hon vill bo närmare affären, då läkaren sist sagt att det nog var dags att lägga körkortet på hyllan.. och efter den mindre krock hon var med om, som var hennes fel har hon blivit ännu osäkrare på att köra själv.
 
Så visst är det väl bra tänkt. Dock finns inte så mkt lägenheter på bv. Dom går oftast fortast och har man väl en, är man inte så sugen att byta. Hon har ju egentligen det bästa läget på sin lägenhet, så det ska vara om ngn blir sugen på den då, i bytarkön.
 
 
Nu är det så strax dags för gångtävling på jobbet. Här är några bra kom igång tips.
 

1. Vänta inte – alla dina bortförklaringar är garanterat konstruerade.

2. Tänk inte – bara börja.

3. Börja enkelt med powerwalks ute – frisk luft – och lätthet förenklar starten.

4. Gå varje dag! En ny vana tar tid att programmera in, ju oftare du gör det desto fortare går det.

5. Bygg engagemang! I dig själv, i ditt liv, i din träning. Flytta in i din kropp igen! Det faktum att du har tappat kontrollen över din hälsa är alltid ett tecken på att du har tappat engagemang i det viktigaste som finns.

6. Prioritera om. Ett beteende in – ett beteende ut.

7. Ät ordentligt! Du ska orka, inte bli tröttare.

8. Ta nu en sak i taget. När du väl är igång kommer steget till att träna hårdare vara mycket mindre.

9. Du måste tro att det kommer att gå. Tro på dig själv!

 

"An attitude of gratitude brings great things." av Yogi Bhajan

och

"Ha visdom i dina handlingar och tro på dina meriter."  - Yogi Bhajan

 

 

 

 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0