Önskar mig NU (helst)

Samojed valp
Samojedhund är en uthållig draghund, en bra kamrat på fjällvandringar och passar även dig som gillar utmaningar inom de olika bruksgrenarna.

Rasen är positiv, envis, självständig, trygg, vänlig och älskar att arbeta tillsammans med sin förare.
Samojedhund är en medelstor, elegant, vit arktisk spetshund. Dess väsen ska uttrycka styrka, uthållighet, charm, smidighet, värdighet och självförtroende. Mankhöjd för hanar är ca 57 cm och tikar ca 53 cm.

Pälsvård

Av polarhundarna är samojeden den som fodrar mest pälsvård. Pälsen är däremot inte så svårskött som många tror. Borsta pälsen regelbundet, gör det extra grundligt då hunden fäller eller före ett bad. Man skall bara bada hunden när det verkligen behövs. Bästa resultatet får man om man kammar mothårs och fönar den torr.

Pris: 9-13 000

 

godkänd lånad bild av;  Team Bessas kennel
 
 
Är helt såld och förälskad i rasen. Men det blir troligen ingen vovve för oss.
 
 
 
Men guuud vad den är söt!
 
Men... Jobba heltid är väl knappast det optimala för att skaffa sig husdjur. Och jobbar man inte heltid är det för dyrt... Vi har ju två jättefina och härliga kissar, så jag får nog nöja mig med dessa. Att åka hem på lunch och bara hinna max 30 min promenad och sen åka igen, känns inte rättvist mot en ny familjemedlem. Så jag får drömma vidare =)
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be you. Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Å vilken sötnos!! :D

Svar: Ja, visst e dom =)
Eva

2014-09-02 @ 11:16:55
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0