En premiär

 
Söndag och jag har tagit/fått mig sovmorgon idag.Regnet fortsätter att piska nedför rutorna och det är rogivande att sova till och jag sover bättre än då det är varmt. (om jag ska hitta ngt positivt i allt regnande?)
Och övrigt =) Å som alla vet (som tittar in här) är min kisse Chanti väldigt morgonpigg och har ett hiskeligt högt Mjau som hon kör på repet tills hon får upp sin matte ur sängen.
Imorse har hon använt sitt mjau med försiktighet och inte alls tagit i från tårna =) duktig kisse, så jag har sovit ganska bra fram till ca 08.15 Visst har jag vaknat några ggr från kl. 06.00 då hon suttit på sängbordet och mjauat viskande i mitt öra, men då har det räckt att jag lätt föst ner henne därifrån och hon skuttar iväg.
 
Ja, jag erkänner också att jag var tvungen att ta en insomningstablett för min axel värker nattetid, igår jätte mkt och jag ville få sova lite bättre en natt. Idag värker den istället då jag klev upp.
 
Har kört ett mjukt yogapass på morgonen och känner mig ändå pigg och utvilad.
Idag hotar sambon (som ännu sover) att vi skulle ta och rensa i förrådet inne. Kruxet är väl att jag hittar men inte han. Men visst, jag skulle verkligen behöva skohyllor därinne.
 
Igår vart det så surströmmingspremiär hemma på altanen, regnet till trots. Gubben var lyrisk för han verkligen älskar surisar. Själv åt jag en av dessa sura strömmingar, då min mage inte längre pallar.
Sonen kom också med lilla familjen. Malin åt sill istället. Vi hade lyckats spara en sillburk med senapssill som hade gått ut datum och det t.om rök ur burken då hon öppnade denna. Men modigt smakade hon, men erkände att den var inte någon höjdare precis. Surströmming har hon också vågat sig på att smaka, men det föll inte hennes smaklökar på läppen =(
 
 
 
 
Jag hade bestämt mig för att göra Nemi en lampa, så jag skickade efter material mm och igår satte jag mig så att pyssla och göra denna lampa.
 
Varsågoda, här blev resultatet.
 
 
 
 
Men smaken är som baken så den blev inte hyllad så jag får njuta av min skapelse på egen hand =) Gör inget, för jag tyckte verkligen om den själv, så även katten Mango som gärna tog en brottningsmatch med fjäder lampan. Den var väl ganska lik en retfull fågel, matte?
Det blir till att gömma den i yogarummet så den får leva i fred.
 
 
Nemi var så klart med på sin första surströmmings premiär, iklädd den fina bamse overallen farmor gett henne. Söt som en liten karamell och så glad denna dag.
 
 
 
Fick en present av Nemi (langad genom mamma sin)
 
Så fin =)
 
 
 
 
 
 
 
HUR jag än vänder och vrider, så blir inte skylten upprätt??? underliga fenomen ibland.
Varför det sker, är en gåta. Bilden är inte vänd så här i sparade bilder, men då jag för över den hit. suck. Får kolla om sambon har ngt att tillägga, så kanske jag får den rätt sen? Jag lyckades till slut, men fick minska stl på bilden massor, så den skulle vara rätt väg.
 
Det står iaf så här på den fina skylten, så ni inte får nackspärr och kräver skadestånd av mig sen.
 
Farmor
Du är kärleksfull och jag litar på dig,
av hela mitt hjärta
Jag känner mig alltid bekväm och tillfreds
tillsammans med dig
 
Du är den jag älskar,
lite mer för var dag som går.
Du är ljuset i mitt liv.
 

Så fint. Hoppas bara att jag kan leva upp till dessa ord under de år framåt i tiden, lovar att göra mitt bästa.
Skrev en dikt till Nemi på hennes Namncermoni/dopdag
Jag ändrade lite i den jag skrivit ner här förr.
 

Det är som ett mirakel
du lilla barn som blivit fött.
-du kom ut, en liten mänska
 som ingen av oss mött!

Ett flickebarn så vacker
din doft så helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som känns sällsamt vis och klar.

 

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som ur bröstet plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

 

Du lilla Nemi
Nu välkomnas du till världen

Jag har en särskild önskan
Att skicka med dig på livsfärden

Jag önskar att du får ett helt fantastiskt liv
…att där finns mycket kärlek
Som ger dig kraft i dina kliv

 

Att ditt sinne ska bevaras
Rent och öppet såsom nu
…att du alltid är tillfreds
Med att just du är bara du

 

 

Helt perfekt som nu.
 
 
 
myser i farmors soffa.
 
Fick av Malin två mobiltagen bilder av go tösen =)
 

Dress for success
 
 
Söt som en karamell denna fina unge =)
 
Och dagens inlägg avslutas med fler bilder, en på mina fina pelargonier och Chanti som provade cykelvagnen jag köpt så jag kan ut och cykla med Nemi, kanske även med Chanti?? man vet aldrig =)
 
 
 
 
 
Hängpelargon, klarar sig bra trots regn, då den hänger lite under taket.
 
 
 

Ska vi åka nu?
 
Bjuder er även på min blommande orkidé =) så vacker i sin blomning just nu
 
 
 
Och, jag lovade ju en bild på the Johansson Brothers in action.
 
 
 
Här spelar de ett "gig" hos systerdotter. Vi blev mäkta imponerade över så naturliga talanger.
För söta dessa två busungar.
 
 
Jag håller tummar och tår i kors för att det ska bli bra för systerdotter som är i Uppsala.
Visst önskar vi alla att mirakel ska ske, helst i hast
men visst kan det ske även i små steg.
Att tro att läkning och omsorg ska gå i ett huj, är det risk för missmod och sorg.
Ta det hela med ro, goda krafter försöker få dig hel, med ny lust och hoppfull försiktighet.
Tänker på dig, min systerdotter som får kämpa så varenda dag
Vi hoppas på bättring och att du snart kan rida iväg på nya outforskade stigar
 
 
 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0