Över_flödet

Det kan tyckas som en halv semester att jobba ½ tid, och visst är det en fördel. När jag nu har så att säga två "jobb", ett betalt och så hjälper jag ju familjen att komma tillrätta =)
Dock lyser ju sommaren med sin frånvaro då det kommer till sol och värme.
Hoppades att vi iaf skulle få en solig sen...sommar, men det regnar mest, ibland bara grått och en stackars dag då och då lyser upp, men de dagarna är lätträknade.
 
Det är otroligt mkt vatten och trycket från vattenmassorna är stort, och genom dammluckorna i kraftverken forsar det ca 390 kubikmeter per sekund ut från Hornavan. Snösmältningen är väl en anledning, men även allt regnande, så nu får det gärna upphöra att regna.
 
 
Bryggan i stugan har släppt, så vi har fått ankra fast den längst med strandkanten, trots stora stenar på bryggan hjälpte inte detta.
 
Detta var i början av juli, nu var vattnet i jämnhöjd med bryggan, så den lyfte.
Visar bild sen.
 
 
Jag är som vanligt ute med lilla Nemi då vädret tillåter och sist plurrade jag med skorna då vattnet var ända upp på ankeln då jag skulle gå gångvägen bakom kyrkan. Inte kul att vara kall och dyngsur om fötterna när man ska promenera.
 
 
Titta på sidorna, på bilden nedan. Själv trodde jag att jag skulle klara mig utan att bli allt för blöt, men jag lovar...
skenet bedrog =//
 
 
 
Tog bilder dagen efter också, det är massor av vatten.
 
 
Så här högt är vattnet i stugan också.
 
 
Om du tittar så står träden som annars är "torrskodda" nu under vatten.
 
Bilden nedan, samma träd i annan vinkel.
 
Jag och Nemi tog en sväng på el ljusspåret också på väg hemåt, där fann jag hjortron efter vägen. Dock inte mogna ännu.
 
 
 
Mitt i natten sprang gubben ut och fotade vår nya belysning som han och svärfar satt upp på huset =)
Dom lyser riktigt fint, tycker jag.
 
 
Ok, ok...klart jag måste lägga in en bild på söt tösen, Nemi mitt hjärte barnbarn =D
Så fin liten kicka, så jag får hicka.
 
idag somnade hon sittande då jag pratade med henne i mitt knä. Hon log och log å ögonen bara föll ihop.
 
Idag var hon klädd i den rosa zebra overallen farmor gett henne.
 
 
Vi var ute och gick 49 minuter idag, då gumman var hungrig då jag kom. Så då fick jag ge henne mat och hon bidde så trött, så när jag klätt henne och lagt henne i vagnen somnade hon bums.
 
Jag är en lycklig farmor som fått ett så härligt, snällt litet barnbarn. Imorgon ska hon få sova hos farmor för första ggn, då Mor och Far ska få lite vuxentid. Hoppas dom tar vara på den och inte bara hänger framför datorerna och låter speldjävulen ta över hela kvällen.
 
 
Näpp, nu är det sovdagzzz.
Fina systerdotter är nu "hemma på sjukhuset" i Norr igen. Och då hon var lastad med remisser hoppas jag inte Norrbottens landsting kan nonchalera detta.
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0