Grattis

På min namnsdag, får man väl säga till sig själv denna dag då Eva står i kalendern?! Så ett Grattis till mina medsystrar som heter Eva =) Sällan ngn som kommer ihåg namnsdagar längre. (Fick ett Grattis av sonhustru som kom ihåg) Så en klapp på axeln till mig å alla er andra Evisar då.
 
 
Julen står nu på tröskeln. Maten är förberedd, klapparna tog minst tre timmar och nästan 7 rullar med paketpapper att slå in och då är några fortfarande oinslagna då nu vi inte blev full pott.
 
Får dåligt samvete för min sambo som jag inte köpt så mkt julklappar till iår, men även lite skuld att jag köpt lite för många till barn och barnbarn =) hmm, men, men. Jul är ju bara en gång om året.
 

Annars är väl planen i år att vi tar lite tidigare Jul, dvs äter före Kalle Anka så inte Nemi blir så trött.
Det gick alla med på, så egentligen har jag ingen tid att sitta här och dela dagen med min blogg =)
 

Tyvärr så kunde inte älskade systerdotter komma som planen var, och vi kommer sakna henne allihopa :´-(
Mediciner och kroppen gör inte alltid som man har tänkt sig, så jag hoppas hon får en trevlig kväll och kanske får permis att åka till sin mormor dit hon är hjärtligt välkommen, OM orken finns. Att fira Jul på sjukhuset är ingen rolig historia. Ibland är det ändå ett måste, för kroppen styr över våra öden emellanåt, även om inte hjärnan vill lyssna.
 
Nu önskar jag er alla en RIKTIGT GOD JUL vartän ni befinner er i vårt avlånga land.
 
Julen till ära har vi ju en helt fantastisk Julmorgon med vitt snötäcke på marken och en rosa horisont.
 
 
God jul till alla våra härliga djur, glöm inte godislådor/skålar, presentpapper/snören å annat framme så de äter de det inte borde och blir sjuka. Bjud dem på ngt extra gott som du väljer istället.
 
 
 
Mango =) Nyfiken på bänken
 
 
 
Min saknade kisse Chanti, nu borta och saknad.
 
 
 
Sockertrollet Nemi, mitt barnbarn
 
 
 
Ett extra varmt God Jul till systerdotter som ännu en gång blev snuvad på Julens frid =(
 
 
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0