Otäckt

Jag kom till sonens skola (han ca 10-11 år då), där var det fullt av elever. Jag hade en beige kappa med skinnkrage på mig, men endast ett grått linne och byxor under, dvs lite tunnklädd trots snön utanför.

Träffade min son och en lärarassistent . Vi letade saker i hans skåp, alla skåp stod tätt och det var inte lätt att skilja dem åt. De var ingen ny skola, utan en gammal med plåtskåp som var klottrade på och belysningen inte den bästa.

 


Sonen skulle iväg med sin lärare någonstans. Han tog så på sig några hattar som låg ovanpå skåpet, dessa huvudbonader passade lixom inuti varandra. Jag vet inte riktigt varför jag var där, men sonen hade behövt hjälp med ngt av mig? När jag så skulle gå, hittade jag inte min kappa. Läraren sa att han nyss sett den, men då hade ännu fler elever kommit runtikring oss, och de skulle ut på övning av ngt slag. Klädde sig i kamouflage kläder, men vi hittade inte kappan. D å sa jag till läraren som nu var jättestressad pga denna blev sen, att jag lånar en jacka el ngt från sonens skåp. Läraren nickade och såg lättad ut, och sprang så iväg.

 

Tyvärr hade jag tappat bort lite vart sonens skåp nu var, då jag sprungit runt och letat min kappa. Hittade den inte först men trodde till slut att jag så gjorde. Från ett skåp tog jag så en kamouflage färgad jacka och så gick jag ut från virrvarret.

 

De äldre eleverna kom efter mig och undrade vem jag var, kunde jag inte vända mig om? Jag var stressad, kände mig jagad. Vände mig så om mot de två unga killarna och förklarade vem jag var, och att jag lånat jackan från sonens skåp. Detta godtog dom och vi småpratade om ngt då vi fortsatte fram längst den snöiga vägen.

 

Sen vek jag av, då de skulle på sin övning. Jag var på ngn bakgata, där de höll på att bygga nytt och riva gammalt. Det var mörkt ute nu och jag såg en massa gallerstaket som finns vid byggplatser. Såg plötsligt Olerys pub/restaurant  och tänkte  –jaså, ligger det här? Men visste inte riktigt vart jag var. Jag upplevde irrfärden bland husen obehaglig, jag tyckte jag gick och gick. Plötsligt var jag lixom inne i ett hus, ett frukostbord stod dukat i ett ”rum” jag passerade och kom till slutet av en hall, då jag tittade åt båda hållen var det vanliga tysta rum i det dunkla ljuset. Jag vände mig om, gud, for det genom mitt huvud, jag måste ju hitta ut. Jag är ju inne hos någon. Är jag inne i en labyrint?

 

Hörde då ett ljud och blev ännu mer nervös, det var ngn hemma. Jag gick tillbaka, men hur jag än irrade kom jag bara in i nya tysta mörka rum, stannade till slut inne i ett rum som jag upplevde var en tvättstuga av ngt slag. Stod där som en tjuv bakom dörren, darrade och var hemskt rädd för att bli upptäckt. Någon kom närmare dörren och den sköts upp, in kom någon och jag visste inte till mig av rädsla, jag hoppade fram bakom dörren och skrek högt  Aaa dvs, skulle skrämma personen. Bättre att förigkomma än att försekommas for genom huvudet.

 

Den gamla damen vart så rädd att jag trodde hon skulle dö på fläcken. Den gamle damen med burrigt hår och var en liten tant såg så förskräckligt söt ut att jag började i min rädsla att skratta. Då började även hon också skratta. Så berättade jag att jag gått vilse och hittade inte ut. Då log hon snällt och visade mig ut ur hennes hus.

 

Då vaknade jag av att min katt Chanti bet mig i håret….suck. Sicken dröm.

 

 

Igår var det storm utanför huset och natten till lördag vaknade vi av ett ras så jag trodde huset skulle falla ihop. Det var dock snön som åkte av taket i en smäll som hette duga. Jag som hade satt ut morötter till haren som brukar skutte omkring vårt hus, allt hamnade under takraset =( uch. Tänk om den varit där då, blivit begraven under all snö. huva.

 

Lördagen var hemskt blåsig, tror det var 8-9 sekundmeter om inte det ökade på kvällen.

Temperaturen ligger endast på 0 -4 grader kallt.

 

Idag söndag är det lungnare och solens strålar letar sig in och försöker hitta varenda dammig fläck i huset =) Vårsolen kan vara förrädiskt skarp.

 

Vaknade med huvudvärk, kanske inte så konstigt med den drömmen inuti huvudet. Men även axeln värker idag =(

 

Nu frukostdags, smoothies, te, finn crisp med mjukost och paprika ringar. mums.

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0