Sommarnytt från inlandet

Sommarvarmt nu i två hela dagar. Jag å lilla Nemi har promenerat vaukaleden och därefter har vi allihopa åkt och myst i stugan.
 
Vauka promenad bilder
 
 
Nemi and me...
 
 
Vi har pratat om att sova över och barnen dvs att "mamma å pappa" skulle sova i gäststugan och Nemi med mig i storstugan, så kanske Malin kan få sova en hel natt, vi är ju nära varandra om det skulle vara ngt då =)
Nemi har ju börjat äta ersättning, så en natt med farmor ska vi väl fixa, då mat finns att tillgå.
 
 
 
i Stugan
 
 
Systerdotter var sugen att komma på besök och det hade varit toppen =) Men tydligen hade färdtjänsten gått ut för henne samt att hon inte mådde så bra =( så hon vilar sig i form till den stora dagen då hon får sätta sig på planet och åka till Uppsala för en utvärdering och förhoppningsvis få hjälp där, eftersom Luleå, Norrbotten+ Västerbottens landsting inte klarar av att ge henne den hjälpen.
 
Så inga drinkar i motljus =´(
 
 
Förhoppningsvis blir det ändå mys med lillan, yatzy och grillning av olika typer av mat.
Dock. Saknar ditt sällskap min älskade systerdotter, så du VET.
Dusch är nu installerad i stugan, blev jättebra.
Kanske blir det så varmt att vi även i år kan ta oss ett badkarsdopp? Vi får se.
 
 
Övrigt målade jag sonens bord och det blev då svart. Vi körde dit detta idag.
Kvar vart plasten jag jobbat på, rena konstverket tycker jag å sambo =)
 
 
Konst =D i det gröna.
 
 
 
 
Dagens bild. Skulle egentligen fota en hare som skuttade på grannens gräsmatta, zoomade, men upptäckte i kameran vår fina buske istället. så haren hoppade vidare utan att fastna på bild.
 
Nymålat, vår friggebod. Blev fint sonen.
 =)
 
 
Detta är då baksidan ej är klar, å man ser skillnaden.

Å en bild på det finaste barnbarnet, Nemi

Hon sover gott i stugan. Men vi är hela tiden lite oroliga att myggen eller annan flugfä ska hitta henne å bitas
=(    DET vill vi inte.
 
 
Övrigt:
Påminnelse om drömmar som aldrig slagit in =)
Men, som här går att läsa...
Når du inte målet, hittade du en ursäkt för att slippa nå det!
 
 
 
Ja, ingen bootcamp denna sommar, inte heller några fjälltoppar, då jag inget hört av min promenadvän A.
 
Bara farmor promenader med mys babyn =)
Får väl ta tag i formen sen.
 
 
Chanti och jag myser i soffan =)
 
 
 
Mango tittar på igelkottar på Tv, som liten hade sambon en och kanske kommer Mango ihåg dess läte. Han var mkt intresserad iaf.
 
 
 
Fortsatt trevlig sommar.
 
 
 
 
Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0