Ny Målbild

Till de som ibland tittar in hit, har ni kanske insett att jag tappat lite focus och undrar lite smått vad det ska bli av mig så här på äldre dar =)
 
En målbild kan ju vara vad som helst, men jag har nog fastnat i att målbild relateras till kroppen på senare tid. Så behöver det ju inte alls vara.
 
  • Varför når jag inte mina mål? Mest för att målen varit luddiga och inte förankrade har jag ju förstått.
  • Varför. Målet har inte varit attraktivt, eller inte ngt jag egentligen vill nå?
     
  • Jag har inte varit medveten eller redo för det jobb målet kräver.
     
  • Eller så kanske jag varit inspirerad och velat för mkt med ngt och så har det fallit pladask.
     
  • Eller jag resonerar att det där målet kommer jag inte att nå, dvs skjuter målet i sank innan jag vågat pröva på.
  • Jag byter mål, först vill jag dit men byter till ngt annat att nu vill jag nog ditåt... obestämda mål är svåra att nå.
 
 
Ok, nu har jag iaf tänkt =) Detta är ngt som tar upp min tid massor just nu, å inte så mkt mål för egen del.
 
Mål 1: Lyckas få till den hjälp som krävs för att son och sonhustru ska klara av sitt föräldraskap på bästa möjliga sätt. Dvs hitta den hjälpen och de redskap som krävs.  (Detta jobbar jag redan på) Tjeck  V
 
Mål 2. Hjälpa dem att få ihop tillräckligt med babysaker/kläder som är nödvändigt för barnets första tid. Säng (köpt), barnvagn (beställd), skötbord (köpt beg), kläder (köpt) sängkläder, och köpt tyg till Mormors projekt. =)  påbörjat. Tjeck V
 
Mål 3.Finna lägenhet (gjort), säga upp befintlig lägenhet (Har son gjort) Tjeck  V
Säga upp Com Hem, försäkring, mm inför flytten
 
Mål 4. Hitta mål för egen skull.
1) Mer yogaträning och meditation, 2) Få igång massage utbudet igen efter sjukskrivningen, 3) Fjällvandra igen till sommaren, 4) köpa mig en egen kombi bil, 5) bygga (förhoppningsvis med hjälp) ett kattuterum för våra kissar, 6) Jobba i min trädgård
Inte nödvändigtvis i den ordningen.
 
HUR förbereder jag egna mål?
Där kommer jag tillkorta. Hur gör jag för att motivera mig själv till mina egna mål?
 
1) Fjälltopparna - gå med kompis är ett sätt, peppa varandra hoppas jag. Klarade ju 7 i fjol, och hoppas på minst desamma och gärna alla 10 topparna.
 
2) Yoga och meditation - skulle behöva åka på en retreat för att hitta tillbaka till flödet efter sjukskrivningen.
3) Massagen - få ut meddelanden till mina kunder, annonsera? eller investera i nya reklamblad.
 
 
4) Köpa bil - Engagera Daniel (vilket jag gjort)
 
 
5) Jobba i trädgården - räcker att åka å köpa blommor så kommer jag igång, jättekul å blir lätt inspirerad
 
 
6) Katt uterum- Här är det svårare då jag behöver sambo och svärfar med mig på tåget så det blir bra. Vi ska ju bygga om hela altanen. - inköp= Nät för rådjur, klösmöjligheter, sitt möjligheter för kissarna =) detta är ett mål som jag hoppas på mest i sommar.
 
 
 
 
Mäta resultat? Jag kan dokumentera fjällvandringarna, jag får pengar för massagen, jag får inspiration , motivation och större lust av en yoga retreat, Jag får vackert i min trädgård och detta går att dokumentera, Bil-kostnad, men en frihetskänsla att slippa fråga andra om billån, Katt uterum-glada nöjda katter som värmer mitt hjärta-mkt dokumentation.
Tidsbestämt = Innan sommaren 2015 är över.
 
 
Det centrala då jag (man) sätter mål är att fråga sig själv VARFÖR jag vill nå målet och för vem gör du det.
Därför är det svårt för mig att se, göra målbilder för mig själv och min kropp. Visst vill jag må bra, men det är för trist att hålla på och väga, mäta, jämföra sig med andra. Vem bryr sig om hur jag ser ut eller är? Äch, det är dötrist.
Jag är i övre medelåldern redan, så jag behöver väl inte jaga kilo och träningsresultat.
 
Däremot vet jag, att om ngn skulle ge mig en utmaning eller dyl då tänds nog gnistan =)
 
Mina mål är mål för min själ lika mkt som för det fysiska.

Jag har ju en långsiktig vision; Att ha en gård, där det finns plats för hela familjen, djur, och en yoga/massage lokal för kurser, retreats och kanske ett sommarcafé?
Mitt "problem" med min vision är jag att jag inte tror mig få de pengar/medel till att köpa detta. Vilket säkert innebär att det målet, den visionen kanske inte blir verklig.
 
 
Jag VILL iaf =D
 
 

 
 
 
 
 
Med ett mysigt stort välkomnande kök =)
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0