Rätt låt kom 2;a

Ok, Måns var mitt andra val, men jag ville och röstade på Jon Henrik. Tycker vi behöver något djupare än dessa schlager refränger som upprepas under ca 3 minuter.
 
 
Jag tror faktiskt att Jon H hade gått längre än Måns, (tror inte Måns vinner iaf) men vi var väl inte redo för ngt nytt i år heller. Hans jojk och röst berör på djupet och oavsett vilket språk man talar så når känslan av Jon Henriks röst och jojk våra hjärtan. Han är så otroligt djup då han förmedlar sin jojk, vilket en vanlig låt sällan gör.
SYND.
 
 
Jon Henrik Fjällgren.
 
Jon Henrik skulle vunnit, men... vi kanske inte har råd att hålla en schlager festival, så då vann ju rätt låt.
Han satte mamma på att sy i hop denna midnattsblå rock till finalen, som ska symbolisera norrsken. Lika vackert som poesi. 
 
 
 
 
Men missförstå mig rätt. Jag hade Måns som andra val, så ordningen blev ju bara lite fel =)
Det är ju alltid en risk då man ska ha tekniken till sin hjälp i numret.

Måns Zelmerlöws tekniskt avancerade nummer har inneburit en hel del utmaningar under repetitionerna.

Det finns ett moment som vore en mardröm för artisten.

– Projektorn får inte dö. Det vore väldigt tråkigt. På repen har det hänt att datorerna har dött någon gång, men det ska vara säkrat, säger Måns Zelmerlöw.

Tekniken som Måns använder sig av heter ”projection mapping”, och är en sorts 3D-projektion som gör att det ser ut som artisten befinner sig i en animerad musikvideo

 

 
Jag förstår att numret ska stå i centrum här, men jag tycker att Måns klädval är extremt trist. Ett plus går till att tröjan framhäver hans vältränade överkropp =) Men lite stil hade ju varit trevligt? eller...
 
 
Nu dags att krypa ner under täcket, det känns att vi varit ute idag på skoter.
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0