Vardagsmörker

Jahapp, en ny dag till ända. Jag tror det är ngt alvarligt fel på mig! Jo, jag tror faktiskt det, eller nä, jag är egentligen vardagsLÄSSpåLivet just nu.
 
Jag skulle faktiskt önska att jag fick renovera någonstans, ja, vartsomhelst faktiskt. Tänk att få bygga upp, bygga om och fixa och trixa tills det blir ett nytt frächt någonting som kan fylla min inre tomhet med färger, former och lyx.
 
Ja, man skulle ju kunna möblera om...men Nä, det går inte i mitt hus. På det sättet är detta huset enormt trist. Avlångt vardagsrum, svårt att ha möbler på ngt annat sätt eller så har min hjärna gett upp om rolig design i detta rum. Jag skulle behöva massa pengar och nya glasögon för att hitta på ngt nytt för att stimulera min inre rastlöshet.
 
Ja, inte för inte är jag tvilling. Ja, suckar kanske du som läser. Tvilling, horoskop och sånt där dravel. Men oavsett vilket stjärntecken jag just nu befinner mig i eller ur så är jag en person som älskar att förändra, förnya och tänka nytt och spännande för att kittla mina sinnen.
 
Så just nu är jag i TORKA av en stor svart TOM tunnel med vardagstristessen mitt i knäet och jag är skitsur och läss på vardagen. hjälp.
 
Jag behöver ljuset av hjärnorna Thomas & Simon eller bygglovs duktiga tjejjer Mija eller Madeline eller någon annan duktig designer som kan ge mig en kick, vet du någon?
 
Jag har Vardagsrummet som är avlångt, en gång i tiden var det ett mindre rum och vardagsrum, men man slog ut väggen, så det lilla rummet blev ett med vardagsrummet. Det är bra med ett stort härligt vardagsrum, men ena kortsidan tas upp av en hel öppen spis som inte används. Kan man ta bort den den? Jo, egentligen hade det varit mkt mysigare utan och att man satt dit en snygg, smart fräch mindre kamin...om man vill ha någon?
 
Sen är det fönster längst ena långväggen ut mot trädgården. Egentligen hade det varit jättemysigt om vi gjort ett uterum utanför, där vi har altanen och haft ett stort mysigt uterum att vara i. Men sambon är inte så intresserad av förändringar och nyheter. Visst, då allt hade varit klart hade han nog tyckt om det. Men visst, det kostar och det skulle ju bli dyrt att göra en så stor förändring. Men oj så fint det kunde blitt. Nu är det ju kvar i den gamla lite trista stilen som huset haft sen det byggdes.
Tv;n är det centrala i rummet förutom öppna spisen, men inte ens den får jag flytta. Varför är då Tv:n det centrala egentligen, jo...har man inget liv, så har man sitt liv igenom Tv rutans alla roliga program, så slipper vi stiga upp från soffan. Livet är underbart.
 
Har du ideér att ge, så skriv gärna =) alla förslag är välkomna!
 
vill ha nya ideér, nya saker och ngt som fyller mitt tomrum i själen...det är kanske inte saker jag vill? =) hm...
 
 
Nu natti natti, jobb imorgon.
 
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0