10 km, cermoni

Idag sken solen hela förmiddagen =) Satt och lyssnade på ljudbok då sambon föreslog ett tur med cyklarna. Detta lät bra, så jag tackade ja.
 
Vi cyklade iväg och det blåste lite grann, men vädret var skönt. Så det blev en tur på ca 10 km iaf =) Tog lite bilder också, lägger upp då jag fört över dessa.
 
Önskar mig en cykelkärra då jag fyller år, det skulle ju vara kul att få med sig sitt barnbarn på tur också =)
Om jag får låna, vill säga.
 
tittade på en sån här.
 
Någon som har erfarenhet om detta??

 
 
Blev även grillning idag till middag, med sallad och vitlöksbröd, klyftpotatis och hemgjord röra på fetaost, crème fresch, olivolja, salt och peppar som är jättegott till grillat.
 
Övrigt har dagen gått i lugnets tecken, som det brukar göra här hos oss =)
 
 
Vår/sommar närmar sig med stormsteg
jag skulle behöva börja med min systematiska genomgång
av huset snart så alla vrår bliver rengjorda
det kallas gammaldags städning men jag är ju gammal...
ska visst bli farmor har jag fått veta
 
Fåglarna har bombarderat gräsmattan och ätit av fågelmaten
de sjunger fint på morgonen då man vaknar
men även några möss verkar ha funnit sin väg till fågelmaten
undrar om jag måste sätta ut fällor nu då?
 
En svart katt strök förbi staketet idag
vilket gjorde Chanti på helspänn, hon hade den under
uppsikt. Men sen försvann den och hon sprang till
garaget för att hitta igen den? men nä, den hade hittat
ngn ny väg att utforska.
 
Namn att fundera över.
min son tyckte inte om mitt förslag; Ymre, Nicodemus om det blev en pojk
Näpp, så då blir det inte så. Han gillar Ymer =) Kanske inte ett tjej magnets namn?
Ingen idé att fundera på namn egentligen
de har sin smak och jag min.
 
Inget dop blir det utan;
Namngivningsceremoni, namnkalas, välkomstceremoni, barnvälkomnande - ja, kärt barn har många namn. Det handlar i alla fall om ett ickereligiöst alternativ till dopet och poängen är att barnet hälsas välkommen till världen.
 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XwwXlgC7t7o

Det finns inga formella krav för hur ett barnvälkomnande ska ordnas, och friheten är mycket stor. Ett barnvälkomnande kan ordnas under mycket enkla former eller mer utvecklat.

 

På senare år har flera kommuner (dock inte Arjeplog och Luleå)utvidgat sin service till att också innefatta officianter för barnvälkomnande. Det är ett uttryck för att samhällsorganen finner denna ceremoni angelägen. Vissa kommuner ställer också lokaler till förfogande.

 

Vad beträffar platsen för en välkomstfest är nog det vanligaste i vårt land att det äger rum i hemmet. Men det kan självklart äga rum på andra platser. I vissa kommuner finns vigselrum, som också kan användas för denna ceremoni. Andra väljer en vacker plats i naturen.

 

När man ordnar en välkomstfest i hemmet är det lätt att knyta an en måltid. Vid ceremonier utomhus är picknicken den naturliga måltidsformen.

 

 Tänkvärt

Det är inte ditt liv som är viktigt - Det är ditt mod du tar med till det.

De tre lagarna av välstånd:
 
Var snäll mot alla
Tala aldrig illa om någon
Tala aldrig illa om dig själv
 
 
Yogi Bhajan
 
 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0