meditation

Nu har jag påbörjat en 40 dagars meditation.
Vill även du, så kolla på you tube
https://www.youtube.com/watch?v=X_yZisDzvMU
 
Meditationen står för the Third Sutra in akvarium age. Vilket är en skön avslappnande och trevlig meditation som minskar din inre stress, när allt är för mkt runtomkring dig.
Focus är på mantrats ljud och orden;

Gobinday, mukanday,Udaaray, apaaray, hariang, kariang, nirnaamay, akaamay

 
och andning och du sitter i lätt meditationställning med avslappnande händer vilande i ditt knä.
Den egentliga tiden är mellan 13 maj till den 21 juni, men jag har börjat igår, då jag missade startdatumet.
 
Jag kör ett lättare yogapass först och sen sitter jag i 11 minuter och mediterar. Förhoppningsvis ska det gå bra, trots att jag ökar på arbetstiden.
 
Måndag ska jag först till sjukgymnasten sen jobba 9-15.15 Börjar alltså jobba 75% nu.
Tisdag ska jag till Piteå och till ortopeden och visa upp min axel, samt att jag ska på ett annat ställe också på sjukhuset men det var ju inte så kul ärende. Men det blir en heldag i Piteå.
Får passa på att handla lite också.
 
Onsdag ska jag visst stänga, får se vilken arbetstid jag får då? De som gjorde schemat i november gjorde faktiskt en blunder och sätta mig på stängning då jag skulle opereras. Så under ett halvår har de pusslat med alla andra som måste ta "min" stängning. Faktiskt årets miss i schemaläggning enl min åsikt. Men det är 4 veckor, sen har jag semester.
Det bästa hade ju varit att en utomstående gjorde våra schema, så kanske det blivit lite bättre fördelning.
 

Kommunal skulle visst komma och besöka oss på jobbet, det är första gången sen jag började jobba de kommer dit. Tyvärr verkar inte facket så engagerade, blir intressant och höra vad de då säger?
 
 
 
 
 
 
 
Nu daxs för cykeltur till affären.
 
 
 
 
Var snäll mot alla
Tala aldrig illa om någon
Tala aldrig illa om dig själv
 
 
Yogi Bhajan
 
 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0