The pic:s, Vårbilder att njuta av

Man får säga vad man vill om naturen och dess storslagenhet, men i Arjeplog är den en otroligt vacker.
Så idag denna klämfredag ska jag bjuda på lite bilder från mig och min kamera.
 
Under veckan har snön smält i ganska snabb takt (tack och lov) men vi är långt efter kuststäderna och södra Sverige...Men vi har det fint ändå på vårt sätt. Jag skulle inte vilja byta, möjligen hälsa på =)
 
Vi har ju massor med fåglar utanför fönstret som vi matar, dels för att kissarna ska få lite underhållning.
 
 
Tror detta är en grönfinks hane, har du bättre koll får du skriva en kommentar på det jag nu skriver om fåglarna.
 
 
Bergfink X 2
 
 
Och backen nästan "kokar" av matglada fåglar
 
 
 
Mango och Chanti tittar och tittar på alla djur därute, gärna tillsammans
 
Så var vi ute i söndags och då hade jag kameran med mig, vår i Arjeplog och vår vackra natur... går kanske inte att fånga på bild men jag lovar att det är vackert.
 
 
 
Avslutar med en bild från vardagsrummet med den nya soffan, som vi trivs mkt bra i.
Nöjda över detta köp.
 
 
 
 

 
Idag är det så klämfredag och vi har stängt på förskolan, så vi är alla lediga och får vila upp oss lite längre vilket inte är fel. Dels är det ju för barnen skönt att få vila från våra stora grupper.
 
Vädret växlar men känns ganska kyligt trots +3-4 grader, men grått och någon solglimt samt en trist kall vind som kyler ner.
 
Har börjat yoga igen efter det långa uppehållet då min axel inte varit bra. Men ska jobba 75 % från måndag och håller tummarna för att det ska gå bra. Tyvärr har ju axeln värkt hela tiden under tiden jag jobbat 4 tim/dag men FK är på mig och man ska ju helst veta när man är frisk... Hur man nu kan veta detta. -Jo, nog är jag frisk den 26 maj kl. 08.00 inga problem!!! FK är en konstig instans, bara att konstatera.
 
Men blir man inte frisk så gäller samma regler inom FK som AF, kan inte arbetsgivaren ge ett annat jobb, så då får man söka sig någon annans stans i Sverige. Lätt? Nä, vem vill ha en person som inte har en frisk axel (eller vad man nu är sjukskriven för) Tycker dagens samhällsregler verkligen har fallerats och skapar större stress än nödvändigt för människor. Jag vill gärna jobba heltid, och har jobbat mer än så då jag även haft massagekunder & dyl.
 
Jag kommer iof att gå ner i tid på förskolan pga många anledningar men främst för att jag kommer ta på mig att jobba 20% åt min son med föräldrastöd.
Och det startar ju från 1 juli då dom flyttat hit.
 
 
Nä, nu ska jag å handla på ICA och hämta paket, beställd mig själv en ny huvudkudde.
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0