Väder & Vecko nytt

Hela veckan som varit, i stort sett från måndag till fredag har varit kall och vit.
 
 
 
 
 
Och vi trodde nästan att den skulle bli kvar nu. Den kom även ngt senare än den brukar. För de senaste 6 år jag bott här har den kommit före eller runt mitten av oktober. Nu är det lixom lite senare.
 
Igår var tempen varmare och på kvällen regnade det massor. Idag försöker en tunn sol pressa sig igenom de tunga grå molnen, men regnet har vunnit, så även idag regnar det skurar, inte konstant då.
 
Kanske tar sig solen en redbull och pressar sig igenom å kanske får vi oss en solgnutta på oss idag.
 
 
Dagens bilder på gården våran.
Här tog jag från farstubron, å man ser inte regnet...
 
 
Och vägen ser väl härligt halkigt isig ut om man vill ut på en promenad?
 
 
 
Helgen har rullat på, trots spöken och häxor bakom dörren =)
 
Fredag kom ett spöke och hotade med bus eller kunde köpas för godis =D
Tur jag införskaffat godis, så detta fick spöket och drog sig undan.
 
Puh
 
Fredag hämtade jag lilla Nemi efter jobbet med bilen, då jag först for och hämtade ut den nya bilbarnstolen och handlade lite. Så jag satte lillan i bilen och mamma Malin hjälpte oss in i bilen med vagnen, blev trångt.
 
Vi fick en välsignelse att bada, så detta gjorde vi då självklart jag å Nemi. Hon tycker det är toppen att bada här, då vi har både lyse och musik i vår ångbastudusch/bubbelbad kar.
 
Så lilltrollet somnade nybadad, ätit sin mat och med pyjamas på sig i spjälsängen och sov ända tills jag väckte henne (säger hennes föräldrar att jag ska) och gav henne sin mat för natten. Hon åt och sov, men vaknade då jag la ner henne. Tog upp henne och då kom det en stor rap, så då somnade hon inte om på direkten, men efter en halvtimme sov hon igen och hela natten till 05.20 så upp igen å gav henne mat, efter en timme somnade hon om och sov en timme till, till 07.30 då steg vi upp.
 
Sambon snarkade så infernaliskt hela natten så jag sov knappt ngt alls. Förstår till fullo de som har skilda sovrum såna här ggr då han snarkar. Man blir mordisk i tankarna, å inte hjälper det att jag knuffar i honom, han är som en strandad säl och bara fortsätter. I vanliga fall kan jag ju stoppa öronproppar i öronen, men det vill jag inte då jag har Nemi, ifall hon vaknar av dånet, måste vi kunna flytta oss.
 
Troligen ska jag nästa gång göra iordning gästrummet åt mig å Nemi då hon sover över.
 
Lördag kom det fler spöken och häxor, hela sex stycken hemska besökare. sambon hade varit å nallat i halloween påsen!! så jag hade nästan inte så det räckte, fick dela upp så alla skulle få lite iaf. hmmm.
 
Jag bjöd barnen (R + M) på middag, blev gammeldags lasagne på plattor. Detta tror jag uppskattades, för alla åt och var nöjda. Gjorde med kycklingfärs till mig. Till efterrätt blev det choklad halloween muffins med choklad frosting och nonstop ögon med grädde, smakade mums. Bild på dessa kan jag slänga in senare.
 
 
Jag å barnen gick igenom lite bilder samt de julkort vi ska skicka i år, fick godkänt. puhh =D
 
Inatt sov jag bra, tog en insomningstablett (gör inte det då lillan är) å så öronproppar, sov som en sten till 07.00 då sambon var upp och gav kissarna mat (skönt, så slapp jag) somnade t.om om och vaknade av Chanti som satt bredvid mig i sängen och bet mig i håret. Klockan hade hunnit bli 9.10 så, sovmorgon idag =) härligt.
 
Idag får jag se vad som sker, troligen städning då jag sällan hinner med mitt eget hem på vardagarna. Om solen spricker fram kanske även en promenad.
 
 
Under veckan som var hade Malin & Robert besök av Nemis mormor och bonus morfar Micke. Jag hann träffa dem lite grann, men bjöd dom alla på fisksoppa på tisdag som jag tog med dit då de hade svårt för sina medtagna hundar att komma till oss. Dvs de kan inte lämna hundarna, då de aldrig är ensam. Vi har ju katterna, som iof inte är så brydd, men för enkelhetens skull valde vi att äta hos sonens. Hade själv en stressig dag, då vi skulle ha föräldramöte på jobbet senare. Tror även den (soppan) föll i god jord =) På onsdag var jag förbi med köpt mandeltårta och vi fikade och hann prata lite mer. 
Sen körde de mot kusten på torsdag för att träffa Mickes dotter som studerar där innan de skulle köra ner till dalarna.
 
Annars rullar allt på i snabb takt. Lillan växer och det känns att hon hela tiden blir tyngre. Borde nog ha bärsele då jag ska bära henne för att underlätta min axel. Hon vänder sig från rygg till mage och tillbaka =) Och hon griper mer kontrollerat nu, hon e så fin liten tjej. Oftast så glad och nöjd, en helt fantastisk liten person.
 
Till veckan blir det möte med LSS från Piteå och lillan ska på bvc med föräldrarna för spruta, på fredag ska vi till kusten då jag ska på magnetröntgen av min axel. Barnen och lillan följer med, för det blir lite storhandla.
 
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0