Over and out

Idag söndag och helgen rusade snabbt förbi.
 
Fredag var jag helt slut å sambon var snäll å bjöd ut mig på Verona och jag åt röding planka, mums
Köpte med mig och bjöd pizza åt sonen + fru så de också fick sig en god fredagsrätt.
landade efteråt mätt å belåtna hemma i soffan å fåtölj å filmtajm.
 
Igår var vi till stugan, ringde sonen också för att få hjälp med båten upp på land. Han är stark som en Oxe, min pöjk. Snabbt drog han upp båten så sambon hängde där bak och hann inte med. Såg roligt ut, haha
 
Alla möbler är nu inne och stugan är redo för vintern.
 
 
Stugan
 
 
Middag lördag blev det grillade kycklingklubbor från konsum och stekt potatis med mimosa sallad och tomater. det var mums.
Fick låna söta barnbarnet sen =) Sån tur jag har, få rå om min älsklingstjej.
 
Myskväll i soffan med levande ljus å lite Tv film för egen del, sambon däremot satt och såg Hocky Skeå-Luleå och firade seger båda kvällarna, suck. Vad har hänt med Luleå?
 
Söndag. I dag har vi så tagit tag i ute möblerna hemma i huset, samt blommorna. Min sambo förbjöd mig att spara mina jättefina pelargonier, så jag får ta med dom till Mor. Trist, då jag ville spara dom själv. Men vårt garage är inte så stort, så han ansåg att det inte skulle få plats =(
 
Sonen hjälpte till även idag. sambons nya gräsklippare har funktionen att suga upp löven, så sonen körde skottkärra efter skottkärra med löv till skogen. Nu är vi redo för den kommande vintern.
Kanske tycker ni jag är tidig? men snön kommer om 2-3 veckor... så har det varit de 6 år jag bott här.
 
Bjöd son med familj på tacos idag och vi umgicks några timmar.
 
Barnbarnet är söt som alltid. Hon har blivit tokig i att ha både egna fingrar, händer, mina å mammas händer, snuttefilt och handduk i munnen, å tuggar frenetiskt och hon dreglar nu massor! jag köpte henne en bitring som hon använder flitigt och kan bli riktigt irriterad om hon inte får tag på den. Och idag kom mamma Malin med ytterligare en bitring, en gammeldags rund sort som hon gillade. Och övning ger ju färdighet! Snart får hon nog in det hon vill i munnen.
 
 
Höstfärger
 
Vaukaleden
 
 
hemma
 
 
 
 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0