Höstlöven faller så sakta

Det märks i trädgården att hösten är här.
 
Björklöven har börjat att gulna.
Rönnens bär dignar under sina stora klasar. (Min mor säger att rönnen inte orkar bära börd två ggr, dvs lite snö då) Dimman ligger emellanåt tät, ogenomtränglig.

Idag tittade jag på mina blommor i trädgården, de är just nu innan det tar slut otroligt färgstarka. Mina pelargonier är knallröda.

 

Haren hälsar på och verkar inte rädd för husfolket, trots att vi öppnar dörrar och kikar ut. Skatorna däremot flyger snabbt sin väg vid mänskligt uppdykande.

 
 
 

Hösten är ganska vacker i sin skrud, har nu gått vauka leden med mitt lilla barnbarn Nemi och vi upptäcker lövens färgskiftningar, höstens mustiga känsla mot kinden och Nemis vakna blick på naturen då vi traskar på spångarna. Emellanåt somnar hon, men är lika ofta vaken och nyfiken. Hör sin tokiga farmor sjunga ramsor och nynna på vad som just dyker upp i huvudet.

 

 
 

Höst är väl lite som äppelpaj och äppelmos, varma mackor med kantarellstuvning, safta och sylta. Plommon hade jag i Halland och kunde äta direkt från träden.

Att tända elden till kvällen då vi är i stugan och snart titta på stjärnorna! Sörja alla löften som inte blev hållna, allt som inte blev av. sommaren som mer eller mindre aldrig tog fäste, inga utflykter som var tänkt =(

 

Försöker intala mig själv, att hösten är ganska okej

Ja, nu är den så här.
 
 
Morgonrutinen är en nyttig smoothies, ser ut på detta viset.
 
 
Mumsigt va?!
 
Bara nyttigheter.
½ banan
½ påse babyspenat
1 cm ingefära(rot)
1 dl frysta hallon
1 tsk fin Phyllis frön
Linfrön
1 tsk Mighty green
 
smakar mums iaf =)
 
Gör plankan, ben lyft, yoga och axelträning varje morgon. Kroppen känns trött och stel och vet inte riktigt varför den protesterar. Åldern kanske som hinner ifatt. Fått sova några nätter, men är ändå inte utvilad.
 
 
Bjuder på en bild av mitt lilla troll, Nemi. Vild och Vacker. fått bilden av mamma Malin.
 
 
 
 
 
 
  Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0