En "ledig" torsdag

Igår var det toppen fin dag och solen sken, cyklade och hämta lillan efter jobbet. Men Idag är det en grå regnig torsdag OCH surströmmings premiär =)
Lillan har då sovit hos mig sen igår då jag numera kommer att ha torsdagar lediga. Har gått ner i tid till 75% nu när lillan är liten och barnen behöver extra hjälp.
 
Men idag ska vi bjuda svärfar på surströmming, så det blir Nemis första upplevelse av detta =)
Hon hade en orolig natt då det var svett varmt i sovrummet...vet inte varför det är så kollosalt svårt att få en jämn temperatur i det rummet?
 
Sen steg vi upp runt 08.00. Jag vaknade vid 05.50 då sambon steg upp, men var så sjukt trött så efter en snabbis in på toa för att tömma blåsan la jag mig igen och somnade om. Kände mig egentligen inte piggare då Nemi vaknade och vi var tvungen att stiga upp.
 
Men vi har tjollrat på, jag har försökt träna, men inte helt lätt med en ettåring. Men vi bakade rulltårta, för det ska vi ha till kaffet efter maten idag. Hon tyckte det var spännande att titta på när jag knäckte ägg, vispade och då fick hon hålla lite i elvispen, sen smaka lite på smeten...det var mums.
 
 
Tyvärr blev nog smeten aningen tjock... men vi ska inte visa upp rulltårtan på utställning. Så våra magar knorrar nog inte att den blev lite för tjock...
 
Fyllde den med hjortronsylt som jag kokat av de bär svärfar gett mig, sen vispar jag lite grädde till den.
 
 
Lite blandade bilder.
 
I stugan åkte hon fyrhjulingen med farfar M
 
 
Och hemma fick hon provsitta på moppen med farfar, skoj
 
 
 
 
Nu ska hon snart upp från middagsvilan och jag ska skynda att skölja potatisen för middagen.
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0