Nya tider eller stilla vissna

Jag frågade tarotkorten om mitt jobb...
Du behöver ta en helt ny väg som stämmer bättre med den person du verkligen är. Du har inte varit sann mot dig själv tidigare. Du kommer må bättre när du följer din intuition. Hitta din inre sanning- Vad är din sanna väg?
 
Vad är då min sanna väg?
Är det hälsa, där kan jag ju en hel del, men blir man någonsin redo och finner tron i sig själv?
Är det yogan som jag verkligen älskar, men som är svår att få genomslag i. Yogan i sig, pratar ju sitt eget språk, men jag måste ju nå ut, få människor nyfikna, våga prova eller är yogan bara för mig?
 
Barn, jag älskar att jobba med barn. Men är det inom rätt forum, tror inte jag är på rätt plats.
 
tarotkorten; Finn din sanna natur. var nära naturen. Njuta av arbetet. I ditt naturliga tillstånd då du arbetar. Det tar inte energi. Det ger
 
Kampen. Mitt i en kamp som du skapat/skapar. Dags att ta eget kommando. Fokus på det positiva-allt som är bra. Kreativitet finns skapa ditt liv säger korten... ja, jag har den men känslan finns att jag kanske blockerar mig själv... men jag behöver verktyg att nå djupare, kanske hypnos? vet inte.
 
Du kan inte göra ditt liv en reaktion på andra; du måste göra ditt liv ditt eget.
© De lärdomar Yogi Bhajan, 22 Juli 1981
 
 

Min vackra Chanti.
En bestämd personlighet, som väckte mig varje morgon-tidigt. "min" katt, pratade och var en underbar liten primadonna =)
Känslig mage och älskade kattgodis.
Hastigt lämnade hon mig då cancern blev ett faktum. saknar henne så.

Är det läge för en ny liten kisse, vet inte ännu... saknar bara min kisse så otroligt.
 
 
Helgen förflöt iaf lugnt. Sov dåligt natten mellan lördag och söndag, men det är mitt eget fel. Tankar som snurrar, axel som värker, oro, operation som ska göras mm mm
 
Son och sonhustru firade 1 årig bröllopsdag igår =D GRATTIS.
De firade och var ut och åt gott. Mer behövs väl inte, det viktiga är att uppmärksamma sin dag tillsammans.
 
1-år = Bomullsbröllop
Bröllopsdagar firar vi för att påminna oss om varför vi gifter oss. En dag att speciellt ägna åt varandra och ett tillfälle att uttrycka vår kärlek för varandra. Kanske firar ni dagen med en fest, en middag eller en resa - en dag att minnas och en dag att som ger nya minnen.
         

Alla bröllopsdagar har ett namn, och enligt gammal tradition ska mannen ge sin hustrun en liten gåva av just detta material. (bomull i sonens fall) I dag är det lika vanligt att även kvinnan ger mannen en gåva på bröllopsdagen.

 

Nemi är helt underbar, så glad och nyfiken liten tjej. Hon tyckte om de nya leksakerna jag köpt. En leksaks mobil i rosa, med spelande melodier. Jag förundras över detta med leksaker som låter, varför så HÖGT och så långa trudelutter? Inte konstigt att barn blir högröstade mm då de leker med saker som de nästan blir döva av. Otroligt. Nu gick den ju att stänga av, men då blev den ju inte lika rolig.

 

Vi har nu beslutat att inte visa Nemi fullt ut på bild. Men här provar hon på hårdrockar gitarren.

Jättekul.

 

 

 Världens finaste tjej. Men de privata bilderna blir nu mer privata.

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0