fyndat på loppis

Har ju inte berättat att vi var till Silverlogen utanför Arjeplog där det är Loppis i ladan. Vi gillar verkligen hennes loppis. Vet inte riktigt varför, men i mellanström är det så mkt "skräp" och på silverlogen är det bättre beg saker.
 
Sonen fyndade skor till sitt Lajv (som han just varit på), en vinterjacka i flygjacks modell, hans fru hittade en väska och till Nemi hittade vi en trehjuling för endast  50 kr. Superbra. Sen hittade vi även barnstövlar och 2 leksaker (hund och häst).
 
kostar 649 kr på "stor & liten"
 
 
 
nöjd tjej med vovven i handen och nyfiket inspektera sin första cykel.
 
Många varma dagar har det nu varit och helgen har varit full av mullrande Mc:s. Då HD klubben varit här i byn.
Konstigt att det står så lite om det?
 
 
Lite snopet kan jag dock tycka att man inte fick beblanda sig med dem. Det var enbart medlemmar inom HD klubben som var välkomna till öltält och umgänge. Vi vanliga Arjeplogare fick snällt roa oss på egen hand och inte vara med.
 
Visst förstår jag att man utesluter andra, för de som är medlemmar har ju samma stil, intresse och passion för just MC. Samtidigt som jag kan tycka att man kan ju väcka intresse till oss omedvetna men drömmande amatörer =) Jag själv höll ju på att ta MC kortet för snart 14 år sedan, men tyvärr gick ju bilskolan i KK, så då tappade jag nog lite sugen.
Sen är det inte helt lätt att sitta länge på en MC för mig. Syster Å köpte ju både cykel, kläder och tog kortet men fick sälja allt igen bara efter en kort tid, hon klarade inte heller av att köra pga hälsoskäl.
 
 
En HD är ju en speciell maskin. Dock finns det ju massor av olika HD idag.
Sätter in bilder så småningom från helgens MC träff.
 
 
Idag söndag var jag så in på ICA efter den myllrande helgen. Där tyckte kassörskan att det var lite skönt att det var lite lugnare ikväll =) Men glad för att vi haft så många besökare. Själv var jag orolig att det skulle vara tomt i hyllorna, men nä...det fanns mat kvar. haha.
 
 
Har varit motions duktig idag, vilket känns i kroppen. =) Har 19 941 steg på mätaren idag. Nöjd!
Jag har även hunnit slipa, måla och lackat lite grejer jag vill förnya.
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0