Kattmormor

Jahapp. Var till veterinären i onsdags och min nya lilla kisse tjej 1,5 år är dräktig. Jag blir rent nervös, så mkt man måste göra då man har en renrasig katt som ska föda kattungar...
 
 
Troligen blir det ungar ca om tre veckor senast :-/
Så vi måste hitta någonstans hon kan komma till ro och börja förbereda sig på. Kartong med tidningar, och mjukt så det är skönt och mysigt men ändå så jag kan rengöra efter att hon fött.
Är sjukt orolig hur detta ska gå...
 
 
Jag har verkligen fått köpa mig en super härlig Balines hona. Hon är kelig, och otroligt mysig.
Vacker är hon också.
Svårt detta med färger och teckningar/masker på renrasiga, man måste ju lixom ha koll på allt det.
 
Fick en bild av uppfödaren, så här såg hon ut som liten kissunge :-)
 
 
Väldigt lik sig tycker jag.
 
Nu har vi bara ett stort frågetecken, hur jag får tag i faderns ägares underskrift för ungarna. Puh...
Han blev ju också såld från katteriet. Och någon annan fader var ju inte där eller aktuell, så...en tjuvparning bidde det tydligen. Visste inte att hon var dräktig då jag köpte henne och förra ägaren sa inget om detta. Hon blev bara väldigt snabbt lite väl rund om magen min fina lilla tjej :-)
 
 
Imorgon kommer delar av släkten för lite mer firande av sonen. :-)
Vi hoppas att vädret stabiliserar sig.
 
Nu hopp i säng och kissen sover gärna med mig, på mig och under täcket intill mig. Igår la hon sig över halsen, jag började skratta för hennes runda mage verkade göra att hon inte orkade kliva över mig, hehe.
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0