Höstmarknad å barnyoga

Ja i helgen har vi så haft höstmarknad...gäsp. Det är inte mkt att "hurra" för kan jag nog säga. Men naturligtvis är det ju min uppfattning. Andra kanske tycker det var toppen.
Sambon var besviken på att det inte fanns några korvstånd där de sålde vitlökskorv mm.
Jag var besviken på att det inte fanns ngt "roligt" som smycken, pyssel ich eller sånt.
Hantverk, dvs garn, tofflor, bakat bröd, godis, rökt fläsk, hund/katt stånd (mest hund) köksluckor, krimskrams nickel produkter dvs solglasögon, halsband mm som inte är ngt av värde- inget äkta, skinn skor, munkar, och så de traditionella utlänska klädförsäljningen där kvalitet inte är så noga.
 
Så näää, inte ngt i min smak. Sonen köpte dock tofflor åt sin fru, jag köpte varma skinnhandskar till Nemi. Vägrade dock köpa en helium ballong för 100 kr, inte klokt vad dyra de är. (och fula) Inte för att Nemi frågade efter ngn, men det kommer väl förr eller senare... hua.
 
Sen har det varit samisk kulturvecka som gått mig obemärkt förbi.
 
Var bara på marknaden med sonen och Nemi på lördag, sen fick det då vara bra. Nemi trollungen följde med hem till farmor och vi var ute en stund då vi kom hem, middag blev korv i ugn, potatis, sallad och jag la lillan runt 20.00 efter ett långt bad tillsammans =) Hon älskar att bada denna lilla mys tjej.
 
Gick en bit själv...
 
 
 
Hamnade lite på sidan av vägen... =)
 
 
Fel håll... kom tillbaka gumman...
 
Roligt med lite omvägar... världen behöver upptäckas.
 
 
 
Denna söndagmorgonen ville hon inte ha mat/gröt direkt vi steg upp, så efter ha bytt en full b-blöja gick vi till yoga rummet och tränade. Hon är så duktig på att sysselsätta sig då jag tränar, ibland är hon med eller så fixar hon runt i rummet med lite av varje.
 
 
Här är från dagens aktiviteter i yoga rummet =)
Och Nemis barnyoga träning i sin egen tappning...
 
-Farmor, kan man sitta på denna?
 
 
 
 
-kolla, jag tar mig upp på bordet nu, visst tränar jag duktigt nu farmor?
Ok, kommer ner, skulle ju hämta gummibandet bara...
 
 
-Hur ska jag använda gummibandet farmor?

 
 
 
Fjärilen, den kan jag...kolla nu
 
 
 
 
-Nä, nu vilar jag lite och läser en bok. jobbigt att träna...
 
 
 
-kolla farmor, gungstolen pappa skulle fixa till mig...ja,ja, jag provgungar så länge...
Är vi färdiga här inne snart?
 
 
Barn fyller livet med meningsfullhet och glädje...
Hon hoppar gärna upp på min mage då jag kör magövningar, så vi brukar skratta båda två till hennes tokigheter Och kramas mycket hinner vi också med. =) Bra med extra tyngd också ;-D
 
 
Väntar även på att jag ska få katten veterinär besiktad...den jag ev ska få köpa =)
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0