Nöjd och tacksam

Jag hade mitt prova på yoga för viktreducering idag och är sjukt glad över alla som kom =D
Det blev tolv anmälda till kursen och jag ser verkligen fram emot att hålla den.
Tacksam till Universum. Tacksam till alla nyfikna positiva människor som vill yoga.
 

Kundaliniyoga


Kundaliniyoga kallas ofta för vardagsyoga. Den erbjuder enkla men kraftfulla redskap för att återställa kropp och själ i balans. Fokus ligger mer på uthållighet, kraft och fullständig andning än på avancerade kroppsställningar. Detta är en yogaform som passar de allra flesta! Yogan gör kroppen smidig med uthållig muskulatur, påverkar immunsystemet och hormonbalansen, ger ett starkare och mer uthålligt nervsystem. 

 

Ett yogapass består av enkla men kraftfulla rörelser, andningsövningar och aktiv avslappning. Avslutas ofta med en meditation.
Kundaliniyogan kallas ibland för "Medvetenhetens yoga" då mästaren som tog denna yogaform till väst ansåg att det var viktigt att höja medvetenheten hos människan. För att detta ska kunna ske behöver hon bli medveten om sina tankar och känslor och utveckla sin förmåga till självrannsakan, acceptans och förändring.

 

Mitt pass är övningar som stärker immun och nerv systemet, sätter igång rörelse och energi, ökar matsmältningen, får igång tarmarna - lossar på förstoppning, och ger dig själv kärlek och omtanke i ett pass på en timme. Det blir även hemläxa som man ska utföra minst 11 min/dag

Att meditera kort varje morgon får dig även att må bättre och möta dagen mer positiv.

 

Det känns fantastiskt bra att vara igång igen =)

 

Imorgon har jag lite samtal att ringa, möte och sen får jag rå om mitt barnbarn mellan 11-18 =) Åhh, vi ska hitta på skoj, gå på lekparken och leka hemma i trädgården och även mysa och njuta kvalitetstid tillsammans.

Idag blev det bara knappt två timmars umgänge, och då hinner vi inte mysa tillräckligt =D

 

  or...tomorrow
 
 
 
Nä, sov klockan klämtar högt, så nu dags att krypa ner mellan de nybäddade lakanen för lite skönhetssömn.
 
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre
 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Var riktigt kul på yogan igår :) tur jag har en Svärmor som kan yoga :)

Svar: Ha ha, ja det värmde gumman. Det är roligt att du vill vara med på kursen. Kram
Efva

2016-09-08 @ 10:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0