Brister

Gamla nyheter iof
Jag fick åka tillbaka till tandläkaren under februari för att laga min tand, som sprack efter nyår. Den lagades men har då spruckit/gått sönder igen, så då fick jag en ny tid.
Lagade igen och hoppas då att det sitter denna gång. Det är så fruktansvärt jobbigt att ligga hos tandläkaren å gapa. Jag får så ont i nacken och känns som om man ska kvävas varje gång. :-(
 
Sen är det dyrt att gå till tandläkaren. Nästa gång kanske dom måste göra en brygga om inte denna lagning håller, det är ett tandimplantat eller en tandbro, i dagligt tal kallad brygga, de enda metoderna som kan återställa utseende och funktion.
För att kunna ersätta förlorade tänder med en bro måste det finnas tillräckligt många tänder kvar i käken för att ge bra fäste åt bron. Luckan mellan de kvarvarande tänderna får inte heller vara för stor för att klara hållbarheten. DET är dock ingen fara, jag har väldigt trångt i käken, så det finns fullt med tänder i min mun, hehe.
 
Sen har jag varit på begravning i februari. Fina älskade farbror Sven-Erik har lämnat jordelivet, inte långt efter hans fru Gunborg somnade in i maj-16
 
Mina pappa och hans syskon blev bortadopterade som små och bröderna och en syster for åt skilda håll. Två stannade i Norrbotten en for till Sundsvall och min faster åkte till Värmland, och som jag egentligen vet väldigt lite om. Men hoppas det blir ändring, då jag i dagarna fick en vänfråga på fb av min kusin där nerifrån :-)
Men förr var det nog inte lätt att bli ensam med många barn som min farmor då blev.
 
Begravningen var fin, men min kusin Annbritt hamnade på sjukhuset med tarmvred efteråt, oj,oj. :-(
 
Själv kunde jag inte stanna så länge då jag var tvungen upp på Gyn, i Sunderbyn. Det är också en av det värsta saker jag vet. Men efter att jag haft lite problem så ville de ha upp mig. Undersökningen gjorde väldigt ont, mest för att de ska ta prov och jag är extremt känslig, höll på att ramla ur stolen, så fruktansvärt ont gjorde det.
Svaret kom att allt var i sin ordning. skönt.

Nu är det då huvudvärk som spökar, och för mig är orsaken stress, ganska utbränd på hela samhället.
Var på röntgen fredag den 5/5 och svaret kommer till min Vc.
 
 
Något annat är ju detta då man ber samhället om hjälp?!
Och när man i stort sett huggs i ryggen av många olika skäl, som jag inte går in på.
Men då det gäller vårt samhälle och "storebror" som har all makt, kan man känna sig väldigt liten som enskild människa.
Trots att man har allt rent mjöl i påsen kan andra människor smutsa ner. Genom att inte kunna ha kommunikation utan tro sig veta "bättre" och helt enkelt bara köra över. Tro sig vara "gud" så duktig...
 
Tex: Idag, 2017 är det är många barn och unga som omhändertas av helt fel skäl, och där socionomer skriver fantasi-utredningar för att rättfärdiga omhändertagandet… utifrån en information de tror på, som kanske inte alls stämmer.
Det trauma, man utsätter barn men också hela familjen vid myndighetsövergreppet är nog det värsta som kan hända någon. Och idag kan helt oskyldiga familjer drabbas för att människor tror på tesen, ingen rök utan eld och dömer snarare än friar.
Man kan nog inte förstå hur socialväsendet jobbar, förrän man själv drabbas av det…

Den samhällsskada som tex socialtjänsten orsakar, är långt värre än någon kan föreställa sig!
Tex. Ett felaktigt omhändertagandet fås lätt igenom i alla instanser, där man vidimerar den enskilda handläggarens beslut… Familjerna står maktlösa inför maktövergreppen… Post traumatiskt stress är inte ovanligt att man drabbas av… 
Det finns ingen hjälp att få, för det som erbjuds är inte riktade åt alla, och tillhör du då inte rätt kategori, så blir du synad under lupp och bedömd utifrån någon annans tyckande. Spelar ingen roll om man har nätverk eller ej, om man blir drabbad. Allt kan tas ifrån dig, utan att de ens behöver förklara.

Man behöver inte vara missbrukare eller att ens ngt brott har begåtts för att få barn omhändertaget!!! Det behövs i princip ingenting, bara ett godtyckligt beslut från de som har makten… och en hel familjs framtid tillsammans blir förstörd!!!
 
Däremot kan vissa få plåga djur hur mkt som helst, hur lång tid som helst utan att ngt sker. Trots att man anmäler gång på gång.
Är det inte ett skevt samhälle vi lever i idag, iaf mycket farligt samhälle som utsätter godtyckligt människor för otroliga känslomässiga trauman. Och struntar i om djur blir plågade, kanske för att djuren har inget soc att anmäla till, då hade vi kanske behövt få körkort för att köpa oss ett djur och bli rasbestämd om vi ska få föda barn?!
 
 
 
Over and out!
 

 

 

 Be healthy, keep up, and be youMer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0