Vardag med lördags besök

Har nu varit borta från jobbet, först yogaterapeut utb 4 dagar + 2 helgdagar.  Blev  sjuk i Umeå och var på Vc i tisdags.  Nu är det lördag och visst går det framåt,  men är väldigt trött. Ont i revben av all hosta,  har ju åkt på Lunginflammation.
 
Iaf sjukskriven till tisdag och då varit borta 2 veckor. 
Känner mig inte frisk,  men känner att jag kanske behöver återvända iaf. Hade visserligen kanske behövt ytterligare dagar för återhämtning,  men... får se på måndag hur det känns. 
 
Idag lördag bjöd jag Mor och syster på middag. Blev Taikyckling med potatis bakelse och en sockerfri choklad kaka med osockerade hallon och grädde till. 
 
Kanske var det bara jag som tyckte om den? Men sonhustru Malin bakade den för min skull och gjorde även potatis bakelserna. Idag var hon jätte duktig. 
 
Alla,  iaf nästan alla blev då mätt och relativt belåtna. 
Nemi äter dåligt sen hon var magsjuk och har gått ner lite i vikt, viket hon verkligen inte behöver. 
Hon är alldeles för liten och tunn vårat lilla gryn. 
 
Iaf så var det mkt trevligt att de kom och Nemi var väldigt glad och uppspelt. 
Kissarna höll sig undan,  men kom så småningom fram iaf. Nella låg mitt på bordet och ville bli klappad. 
Vi försökte spela yatzy samtidigt vilket inte var helt lätt.
Men... jag vann 😁 Fick tom 2 ggr yatzy 😊i samma omgång. 
 
Övrigt händer det inte mkt pga min hälsa. 
Dock har Nemi dans imorgon,  som vi ska på. 
 
Nu sovdags. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0